Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.12.2008 19:07 - Коледата невъзможна ли?
Автор: zezo Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2901 Коментари: 9 Гласове:
0

Последна промяна: 04.12.2008 23:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Искам си коледното настроение. Искам си джингълбелските сладникави мелодийки, които се появяват всяка година на първи декември в главата ми и ехтят там през целия месец. Искам навън да е паднал сняг от този, който блокирва пътищата, къса жиците и вади нервите на шофьорите. Така поне няколко часа ще има гарантирана тишина навън и пейзаж тип "Зимна приказка". Поне докато тези, които получават пари за почистването на снега не го преместят от уличното платно на тротоара.

Снегът го няма. Настрението наоколо също.

Опитах се да "задействам" Коледата в мен, докато бях на работа вчера. От кафето купих една-две гирлянди, две-три топки. Близо до едни отдавна обрасли сгради от соцвеликото минало на завода открих нещо, което някога е било елха и откъснах няколко все още запазени клонки. Час и половина си играх с кламери и топлийки, докато оформя нещо като дръвче в една купа. Украсих го с гирляндите и играчките и го оставих на бюрото си. То се намира точно до прозореца, а отвън беше едно тихо и спокойно. Имам късмет с гледката, няма цехове и машинарии пред очите ми, а само зеленина и дървета. Пуснах на компютъра едно радио с приятна музика и се преместих по-близо до прозореца, само с калкулатор, празен лист и химикалка. Бях решил да работя по стария начин, само и само да бъда по-близо до така примамващата илюзия, която си бях създал. Почти повярвах, че се получи. Беше тихо навън, слушах хубава музика, вдишвах аромата на елховите клонки и работех леко унесен с мисли за маловажни неща.

Беше приятно. Беше кратко.

В стаята влетя колегата ми, спря радиото, за да говори по телефона. Имах чувството, че се кара на този от другата страна. Тропна обратно слушалката, отпи от кафето, което носеше, изпсува нещо за нещо си и обръщайки се рязко към мен със замах помете купата със саморъчно направеното ми коледно дръвче. Така се сепна от падащата купа, която той не беше забелязал, че отскочи встрани, разливайки кафето върху бюрото ми. В последвалото извиняване, избърсване на разлятото и събиране на клонки, бях удостоен с мнението, че "... тая Коледа трябва да я забранят бе. Само си губиш времето две-три седмици у вас и нищо не работиш!"

Майната ти!

Извадих пластмасовата елха, която пазим в един шкаф и я украсих. Не беше същото вече. Нямаше го ароматът на елховите клонки, нямаше я тишината, а музиката ми беше гарнирана с гнусните звуци зад гърба ми, които колегата ми има навик да издава, смучейки през зъбите си.

Вечер, прибирайки се от работа, нарочно минавам през няколко заобиколни улички в квартала, където живея. В спретнатите дворове, някои от къщите вече са получили коледната си украса. Когато минава оттам човек, в сумрака на падащата вечер има чувството, че се намира в една коледна картичка. Цялата тази приказка свършва, когато отворя вратата на апартамента в който живея и нагазя в лайната. Разхвърляните мебели, покрити с найлони, мизерията от всички дейности на един безкрайно продължаващ ремонт, дебелашките и тъпи шеги на баш-майсторите, пропитата навсякъде смрад на евтини цигари и изпадналото в истерия от всичко това семейно тяло, окончателно издухват всичките наченки на празнично настрение.

Коледата невъзможна ли?! Хайде бе!

Още две седмици само! Още 14 дена гадно ежедневие и разправии с тъпанари. А след това... Ох, лелеее... След това официално започвам да празнувам, да си пилея времето с глупости. Когато падне дълбокият сняг да стоя до прозореца на свинско и винско, ракийка и туршийка, да си изкарам една смесица от нашенска и джингълбелска Коледа made in Hollywood и всеки, който се опита да ми я обърка да върви на майната си!

http://vbox7.com/play:931fde44


Тагове:   невъзможна,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rummi - аз от почти седмица, че и повече
04.12.2008 20:12
съм в коледно настроение. засега без украса - чакам съботата и неделята. засега разчиствам предколедно и следремонтно :-)

Коледата, мисля, е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА! и напълно възможна!

весела подготовка и пълно блаженство по Коледа!
цитирай
2. roy - Коледатата е едно очакване. Именно ...
04.12.2008 20:26
Коледатата е едно очакване.Именно очакването да ти случат хубави неща те правят изпълнен с "коледно настроение".Помисли какво хубаво може да ти се случи през следващата година и ще усетиш коледата.Пък и кой знае може би желанията ти могат да бъдат чути от Когото трябва.
цитирай
3. анонимен - Ние заради това
04.12.2008 21:43
Ние от земята на Дядо Коледа заради това си имаме малка и голяма Коледа.Настроението е супер коледно ,за разлика от това в България ,където дори и медиите и блог.бг дори гледа да развали настроението на блогерите ,като кичи в избрани разкази мрачни и ужасни или пък лансира платежоспособните пишман писатели и романите им без край- виж какво става в категория изкуство .Един творец твори за цял блог ,в това време се спират и скриват празничните постинги с позитивно настроение.Черен блог съблогери ,моля ви ,ако не сте добре не пишете ужасии около празниците и не натоварвайте себеподобните си ! Само позитивни постинги !
Благодаря ви предварително и благодаря на автора на този пост ! Усмивки и радост за всички !
цитирай
4. zezo - Абсолютно съгласен съм
04.12.2008 22:54
Накак си и трите Ви коментара обединяват това, което усещам в момента. Коледата Е възможна и ЩЕ Е задължителна :))))))))))
Весели празници :))
цитирай
5. gothic - И аз ще помогна, поне в нашето дружно ...
05.12.2008 12:08
И аз ще помогна, поне в нашето дружно блогче да се усети духа на Коледа :)))))
цитирай
6. julllinkata - Ооо,зезо
10.12.2008 14:33
Обещавам ти няколко Коледни поста като се завърна:Р Хммм.... "Да издържим срещите с роднини психически-съвети на практика", "Прекръстете Коледа на Екплоатация на невинна щерка","Как да правим секс със снежен човек", "Какво се промени в и около мен за една година" или...ба'ли'го. Все ще измисля нещо:)
Майтапя се, но иначе много се радвам, че има радетели на Коледния дух:)))))))) Весело от сега, та чак до другата Коледа:Р
цитирай
7. furiika - :))))))))))))))
13.12.2008 11:22
Аз ще ти правя компания!(духом, разбира се)
:)))
цитирай
8. totenlicht - zezo, милиони дървета ще умрат, за ...
15.12.2008 23:22
zezo, милиони дървета ще умрат, за да е щастлива коледата :))
джулси, за него не знам, но аз ще те наблюдавам :))))
цитирай
9. rummi - Честита Коледа!
25.12.2008 12:28
И да разкажеш!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zezo
Категория: Туризъм
Прочетен: 196431
Постинги: 64
Коментари: 205
Гласове: 1028
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930