Потребителски вход

Прочетен: 6131 Коментари: 4 Гласове:

Последна промяна: 14.06.2011 22:36

21-ви май - ден първи

Групата пътуваме с автобус от Ловеч до махала Косица в Чернивитският балкан. Предстои ни четиридневен преход от хижа Момина поляна до хижа Козя стена и Беклемето. Идеята беше да започнем от хижа Анчова бичкия, бившата Абаджиев. Вече сме достигали дотам по изронения път с градски автобус през зимата, но този път не успяхме. Автобусът закъса някъде между Косица и Абаджиев, та се наложи да продължим пеш. Не е болка за умиране, разстоянието е никакво и дори не заслужаваше да се отбележи, ако не беше фактът, че десет минути след като тръгнахме пеш, аз се загубих, заедно с още петима. Срам, като се има впредвид, че този район ми е до болка познат.
Вървейки си по пътя стигнахме до един завой от където започва една подсичаща пътека, маркирана и обозначена с табела. Дотогава винаги съм минавал оттам все с превоз и никога не бях минавал по въпросната пътека, но имах идея откъде минава. Просто асфалтовият път криволичи, а тя подсича един по-голям завой и излиза отново на него малко по-нагоре.
Като стигнах до нея, реших да съкратя малко време и да мина оттам. Тръгнах по все още добре изглеждащата маркировка, а по едно време се обърнах и видях, че още няколко човека са решили да ме последват, решили, че знам къде отивам.  image Няколко минути по-късно обаче, леко изтърканата, но иначе виждаща се маркировка изчезна, а пътеката се оказа прекъсната от някакво свличане, изровило огромен ров през нея. Отсреща се виждаше как продължава така, че смело излазихме някак си на четири крака през рова и продължихме, докато не се натъкнахме на втори подобен ров. Излазихме и него, продължихме и - трети ров. Тук вече спряхме и решихме да използваме мозъците си. Явно, че пътеката беше изоставена, а ние имахме приблизителна представа къде се намираме. Знаехме, че пътят минава някъде над нас и решиме да цепим нагоре из храстите. В крайна сметка излязохме на него под укорителните погледи на част от групата.
Нататък продължихме културно и без инциденти. Стигнахме Абаджиев, където започва пътеката за Момина поляна и спряхме за кратка почивка. image

След около половин час, отново поехме нагоре. Преходът от Абаджиев до Момина поляна е само около два часа, а ние нямаше за къде да бързаме. Все пак сгъстяващите се облаци около билото ни подканяха да не се моткаме прекалено. В един момент четирима се оказахме най-отпред и дръпнахме. Бях минавал много пъти вече по тази пътека и нямаше с какво да ме впечатли. image Стигнахме до хижата с първите капки дъжд. image Настанихме се в столовата, някои извадиха храна, други бира и зачакахме да се съберем всички. Планът беше сутринта да потеглим към Вежен в 6:30 сутринта, за да се опитаме да избегнем очакващите се валежи около и след обяд. Дъждът не беше продължителен, слънцето скоро се показа отново и навън стана чудесно. С едно от момичетата решихме да се разходим до близката каменна река. image

Там беше толкова чудесно, че решихме да се върнем обратно до хижата и да се запасим с биричка и безалкохолно за по-продължителен престой. По пътя срещнахме един бръмбъзък. image  Върнахме се на камъните и се отдадохме на разплох. Перфектното бягство от сивото ежедневие!

image Скоро вечерта настъпи и ние се оттеглихме в столовата на по-новата част от комплекса, където си изкарахме доста весело. image

22 май - ден втори

Събудихме се около 6:00, хапнахме набързо и 6:30 поехме нагоре по пътеката към билото. След 30-40 минути стигнахме Момин превал в подножието на връх Картала. image

image Там групата отново се разкъса, като аз поех заедно с още няколко от по-бързоходните напред по подсичащата върха пътека към билото. Хората с мен бяха по-опитни планинари, движеха се в сравнително бързо и равномерно темпо, и аз реших да се опитам да направя прехода до хижа Вежен с тях, за да разбера за себе си дали имам тяхната издръжливост.

Времето беше просто перфектно. Едно чудесно утро, изпълнено със слънце и минзухари! image

image След известно време достигнахме билото в близост до изоставената отдавна хижа Планински извори. image Оттам поехме по маркировката Ком - Емине към чешмата Петте чучура и връх Тетевенска баба. Колкото и да се стараех обаче да вървя бързо с останалите, не можех да остана безразличен към красотата наоколо. Стори ми се, че виждам самите ангели, решили да ни придружат в тази чудесна разходка. image На Петте чучура спряхме за кратка почивка. Хапнахме вафли и си наляхме вода от чешмата. Основната група беше останала далеч зад нас. image Поехме нагоре по склона на Тетевенска баба и когато стигнахме горе не издържах. Всичко беше толкова красиво, че аз реших за разлика от останалите да не подсичам, а да катеря всички върхове по пътя си. А те се очертаваха няколко - след бабата следваха Булуваня, Безименен и Братаница, както и Старопланинското конче. На Баба се обърнах назад да видя къде са останалите и гледката към Картала не ми хареса. Там започваха да прииждат тъмни облаци от запад и по всичко личеше, че ни гонят. Надявах се, че няма да ни стигнат преди да се доберем до Вежен. image Скоро обаче забравих за тях, тъй като стигнах котата на Баба и се захласнах по гледките. image

image Хората с които се движех бяха дръпнали напред вече по подсичащата пътека, а аз търчах на зиг-заг след тях по зимната маркировка :)

Отсреща над Вежен ни очакваше друг буреносен облак.

Продължихме смело и малко по-късно започнахме изкачването на Булуваня. image Зад нас нещата не бяха добри. image Както и пред нас. Бяхме "обкръжени". image   image Изкачихме Безименен и спряхме за почивка. Горе-долу тогава облакът зад нас ни догони. Отново поехме и с ускорено темпо преминахме Братаница и достигнахме Старопланинското конче. image

image Без да спираме поехме по Кончето. image

image След като го преминахме най-после заваля. Сложихме дъждобраните и тръгнахме нагоре по склона на Пъпа и Вежен по лятната пътека Вежен - Бенковски. Дъждът не беше силен, слава богу не духаше вятър, а и всичко свърши преди още да сме изкачили напълно западния склон на Вежен. image

image След като подминахме чешмата от която започва река Заводна, подсякохме по западния склон на Вежен. Последен поглед назад към върховете през които преминахме image
  и навлязохме в гората над хижа Вежен.
Спускането през нея не беше дълго, но аз вече усещах умора и изостанах. Все пак успях да поддържам наложеното темпо и едва в последния етап, току над хижата краката ми почти отказаха. image Стигнах хижата 15 минути след първите, взех си душ и излязох отвън да почивам. Бяхме преминали разстоянието от Момина поляна за седем часа - с около 3 часа по-малко от последните от групата, която зад нас се беше разкъсала още повече. image

image Последните от тях нямаха късмет. Час и половина след като пристигнахме се изля страшен порой, а някои все още бяха по пътеката нагоре. image

image За щастие това отново беше краткотрайна пролетна буря, която изчезна неусетно така, като и дойде. Скоро всички бяхме в столовата, някои се сушаха, други хапвахме и събирахме сили за следващият ден, когато щяхме да направим прехода до хижа Козя стена.

следва

Гласувай:

Следващ постинг
Предишен постинг

1. gamina - и ся к'во...
15.06.2011 01:19
.. само ме ядосваш и амбицираш :D

ако се организират нещата за рождения ми ден, ще видиш ИСТИНСКО Конче! Т'ва е демо версия :)
цитирай
2. zezo - Даже и демо не е :Р За август се з...
15.06.2011 10:46
Даже и демо не е :Р
За август се замислям... Не ме е страх от тичането, аз заради него искам да дойда, ами от палаткуването. Не съм подготвен материално, а не искам да ставам куфар...
3. panazea - Здравей ,
16.06.2011 11:09
Позволи ми да дам линк към твоя постинг .
Пан
4. анонимен - backlinks service
15.08.2011 13:01
This is very interesting, You're a very skilled blogger. I've joined your feed and look forward to seeking more of your magnificent post. Also, I've shared your website in my social networks!