Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.06.2011 10:48 - От мoмите до козите - II
Автор: zezo Категория: Туризъм   
Прочетен: 5143 Коментари: 4 Гласове:
5



23 май - ден трети

Събуждаме се около 6:30 и закусваме. Предстои ни преходът от хижа Вежен до хижа Козя стена. Основната част от групата - тези, които предният ден се придвижиха по-бавно от Момина поляна бяха решили да тръгнат в 7:00. "Бързоходците" се помотахме още малко и тръгнахме след тях. И без това се очакваше да задминем останалите и така и стана. Още в гората над хижата ги настигнахме. Известно време вървяхме заедно по лятната пътека за Ехо, известна още като Рибаришки проход. image

image

image Времето отново беше прекрасно, а пътеката се виеше през красива местност под връх Вежен, пресичана от поточета от топящият се сняг. image

image След около час и половина наближихме Каменната порта - мястото, където Рибаришкият проход излиза на билото и се пресича с маршрута Ком - Емине. image

image Основната група вече беше далеч зад нас. На билото отново се откриха умопомрачаващи гледки на север към Тетевен, на запад към връх Вежен и на юг към Средна гора. image

image

image Поехме към Каменица с вчерашното темпо. Аз се бях амбицирал днес да изкача Юмрука, затова се опитах да изпреваря всички и да дръпна напред с цел да спечеля малко време, понеже никой друг не изгаряше от желание да се катери с мен. Вече го бяха качвали. След като преминахме Каменица се показаха Юмрука и Кавладан с хижа Ехо, сгушена между тях. Това още повече ме надъха и ускорих. image

image

image

image Не успях обаче да взема преднина. По-слабата ми физическа форма си каза думата и малко преди Юмрука "бързоходците" ме настигнаха. Примирих се, че след върха няма да се движа с тях и продължих към подножието му.
Бях му се наканил още от есента, когато бяхме на Ехо, но тогава от чист мързел не го качих. image

image Там, близо до няколко кротко пасящи си коня се разделих с останалите, които продължиха по подсичащата пътека. Аз седнах на кратка почивка и поех нагоре към върха. image

image

image А около мен се разкриваха нови и нови гледки от които оставах без дъх.
image

image
Колко се катерих - не знам. По едно време баирът стана по-полегат и изведнъж се оказах отгоре. Скоро намерих котата, а чувството беше все едно съм изкачил Еверест :) Поседнах там на почивка и не можех да откъсна поглед от Козя стена и Вежен. image

image Тъй като нямаше кой да ме снима за спомен там, снимах заека :) image Всъщност се оказа, че има. Останалите, които продължиха напред, докато си почивали на Ехо ме видяли и едно от момичетата ме снимало с максималния си zoom на който е бил способен апарата и :)
image
Можех да откарам още час там, но един приближаващ от юг облак, придружен от далечен гръм ми напомни, че ме чака още път. Метнах заека на гърба и поех надолу по въжето към Ехо. image Вече виждах крайната цел, хижа Козя стена, което не беше хубаво, защото човек се уморява психически по-бързо така. image Скоро слязох долу и покрай параклиса стигнах хижата. image Там освен няколко коня, една бременна котка и кучето имаше и група от София, която тъкмо потегляше към Вежен, както и няколко от нашите, които бяха изостанали. От "бързоходците" нямаше и следа, бяха тръгнали към Козя стена половин час по-рано. Реших, че няма повече закъде да бързам, след като вече бях изпълнил едната си цел и седнах на кратка почивка на пейките отпред. image След десетина минути - отново на път. Подсякохме Кавладан и през гората към Козя стена. До самата хижа си беше една красива лежерна разходка. image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image imageТам заварихме "бързоходците", тъкмо приключващи с обяда. Докато се суетяхме около хижата, някои от тях си взеха биричка и се излегнаха блажено на плочките пред входа. Побързахме и ние да се включим към тях и скоро станахме такава атракция, че всеки новопристигнал след като се покажеше иззад ъгъла на хижата, изваждаше фото, щракваше ни набързо и след това влизаше вътре.
Не мина много и времето отново напомни за себе си с кратък, проливен дъжд. image Адски много ме боляха краката, но също така адски много бях доволен. Можех само да си мечтая за по-хубави три дни. Цяла вечер бях умълчан, прехвърляйки наум местата, където минахме. В столовата на хижата цареше веселие, а хижарката Олга се раздаде докрай, за да угоди на всички, както и да прави компания на познати и непознати.
Бях чувал за нея от форумите и приятели, които вече я бяха посещавали, знаех, че е страхотен човек, но всичко някак си изглеждаше като бледа истина, след като я видях с очите си колко е всеотдайна. Разсмя ме с историята си за една ревяща мечка до хижата. Невероятен човек!

24 май - ден четвърти

Честит ни празник! Нашето пътуване беше към края си. От Козя стена трябваше да се придвижим до Беклемето, където по обяд щеше да ни чака автобусът. image Сбогуваме се с Козя стена и Олга, и потегляме. image

image

image Бях решил да се движа възможно най-бавно. Не ми се тръгваше оттук. image

image

image Чорапът се показа и това беше. Красивото пътешествие остана спомен.
Слязохме до Беклемето и се зарекох някой ден отново да премина през тези места, така близо и в същото време толкова далечни. image

image

image

image

image

image  



Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. panazea - Здравей ! Много е красиво !
16.06.2011 11:07
Разреши ми да дам линк към постинга ти тук
http://lincontroweb.freeforumzone.leonardo.it/discussione.aspx?idd=9818792
и тук
http://www.facebook.com/home.php?sk=group_181317165253809&notif_t=group_activity
Пан
цитирай
2. zezo - pan
16.06.2011 11:17
Заповядай :)
Можеш да сложиш и за двата.
цитирай
3. panazea - Благодаря !
16.06.2011 11:29
Поздравявам те с песен !
http://www.youtube.com/watch?v=R_0LgSFhKZ4&feature=player_embedded
цитирай
4. panazea - Ето линка
16.06.2011 13:45
http://lincontroweb.freeforumzone.leonardo.it/discussione.aspx?idd=9819725
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zezo
Категория: Туризъм
Прочетен: 196588
Постинги: 64
Коментари: 205
Гласове: 1028
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930